Retour, ruilen of klacht

Online aankopen retourneren

Binnen uiterlijk 14 dagen na ontvangst is het mogelijk om een artikel dat via onze webwinkel is gekocht te retourneren. De geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd, ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking, met aangehecht prijskaartje worden aangeleverd. Het eenmalig passen van kleding wordt niet als gebruik beschouwd. Uitzondering hierop zijn de artikelen in onze outlet categorie, deze kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Het retourformulier kun je terug vinden via retourneren in het klantenservice menu wanneer je inlogt op jouw account. Zodra wij jouw retourformulier hebben verwerkt, ontvang je een bericht met verdere instructies. De kosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening. Je kunt het artikel natuurlijk ook afgeven in de winkel. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort op dezelfde rekening of credit card waarmee de bestelling oorspronkelijk is betaald. Het kan 7 dagen duren voordat het bedrag weer op jouw rekening staat bijgeschreven. 

Ruilen

Als het artikel niet naar tevredenheid is, of niet past, kun je het natuurlijk ook omruilen. Hiervoor hebben wij twee mogelijkheden:

1. Je bestelt via de webwinkel het door jouw gewenste artikel en vult het retourformulier in voor het artikel dat je wilt ruilen via de normale retourenprocedure.
2. Je kunt er ook voor kiezen om het artikel kosteloos in onze winkel te ruilen.

Het eventuele verschil wordt op jouw rekening teruggestort of, als het nieuwe artikel iets duurder is, betaal je het verschil bij. Artikelen in onze outlet categorie zijn uitgezonderd, deze kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Klachten

Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, kun je dit aan ons retourneren. Op het retourformulier geef je dan aan dat het om een verkeerde levering of een beschadigd artikel gaat. Je kunt het artikel ook in de winkel afgeven. Wij beoordelen de klacht en storten daarna eventueel de gemaakte verzendkosten terug.

Ben je niet tevreden over een artikel? Neem dan gerust contact met ons op via marizette@planet.nl of bel 0488 - 420517.