Retour, ruilen of klacht

Online aankopen retourneren

Binnen uiterlijk 14 dagen na ontvangst is het mogelijk om een artikel dat via onze webwinkel is gekocht te retourneren. De geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd, ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking, met aangehecht prijskaartje worden aangeleverd. Het eenmalig passen van kleding wordt niet als gebruik beschouwd. Uitzondering hierop zijn de artikelen in onze outlet categorie, deze kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Het retourformulier kunt u terug vinden via retourneren in het klantenservice menu wanneer u inlogt op uw account. Zodra wij uw retourformulier hebben verwerkt, ontvangt u een bericht met verdere instructies. De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening. U kunt het artikel natuurlijk ook afgeven in de winkel. Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort op dezelfde rekening of credit card waarmee de bestelling oorspronkelijk is betaald. Let op; wij brengen € 3,95 retour kosten per artikel in mindering op het bedrag dat wordt teruggestort. Het kan 7 dagen duren voordat het bedrag weer op uw rekening staat bijgeschreven. 

Ruilen

Als het artikel niet naar tevredenheid is, of niet past, kunt u het natuurlijk ook omruilen. Hiervoor hebben wij twee mogelijkheden:

1. U bestelt via de webwinkel het door u gewenste artikel en vult het retourformulier in voor het artikel dat u wilt ruilen via de normale retourenprocedure.
2. U kunt er ook voor kiezen om het artikel kosteloos in onze winkel te ruilen.

Het eventuele verschil wordt op uw rekening teruggestort of, als het nieuwe artikel iets duurder is, betaalt u het verschil bij. Artikelen in onze outlet categorie zijn uitgezonderd, deze kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Klachten

Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt, kunt u dit aan ons retourneren. Op het retourformulier geeft u dan aan dat het om een verkeerde levering of een beschadigd artikel gaat. U kunt het artikel ook in de winkel afgeven. Wij beoordelen de klacht en storten daarna eventueel de gemaakte verzendkosten terug.

Bent u niet tevreden over een artikel? Neem dan gerust contact met ons op via marizette@planet.nl of bel 0488 - 420517.